Espainiako startup batek triziklo elektrikoak sortzen ditu hiri berean tamaina txiki eta ertainetarako, bidalketak laburtzen dituztenak

Logistikan, azken kilometroa salgaiak entregatzeko azken prozesua dela esaten da. Oso kilometro gutxi izan daitezke guztiaren aldean, baina bertan arazo asko gerta daitezke eta lan horren eraginkortasunaren zati handi bat gal daiteke.

WagonGo espainiar startup batek arazo honen zati bat alternatiba iraunkor batekin konpondu nahi du: triziklo elektrikoak. Plataforma dagoeneko prest dago edozein tamainako paketeak eta salgaiak bidaltzeko (100 kilo pisu artekoa), betiere jatorria eta helmuga hiri berean badituzte.

Triziklo elektriko batzuk diseinatu ditu eta horiekin banatzaileek CO2 isurketek eta oinezkoek mugatutako guneetara ere sar daitezke. Miguel Ángel del Pino zuzendari nagusia eta sortzaileak dioenez, distantzia labur-ertainean entregatzeko epeak hobetzea eta ingurumenarekiko begirunea izan dira proiektu hau abiarazi dutenak.

Konpainiak dioenez, hobekuntza teknologikoa izan arren, prezioak lehiakorrak dira bai partikularrentzat bai enpresetarako. Eta bere helburua hiru ordu baino gutxiagotan edozein entrega egitea dela dio.

Del Pinok azaldu du trizikloak Glovo edo Delivero bezalako enpresekin lotutako «pilotu» ezagunek gidatzen dituztela, nahiz eta WagonGo-n «gidariak» deitzen diren. «Enpresarekin duen harremana bi motatakoa izan daiteke», zehaztu du. Alde batetik, langile gisa langileen taldean parte hartu nahi dutenentzako kontratua. Gainera, «gure bereizgarri den triziklo elektrikoa ematen diegu, erabat berritzaile eta jasangarria den ibilgailu batetik bidalketak egin ditzaten» defendatzen du.

Bigarren aukera garraiolari horiek «legez finkatuta dauden autonomoak edo pertsona juridikoak izan daitezke, eta garraiatzeko ibilgailua edo flota dutela, hau da, beren denbora eta lanaren jabeak direla».

Oraingoz, konpainiak sei triziklo operatibo ditu, nahiz eta bere asmoa flota handitzea izan. Bere lehen oinarria Madrilen ezarri da, nahiz eta bere proiektuak lurreratzea, urtea amaitu aurretik, Sevillan eta baita Bartzelonan ere. Gero, «datorren urte hasieran, Espainiako beste hiri batzuetara hedatzen jarraitzeko asmoa dugu, hala nola Valentziara», dio Del Pinok. Eta dagoeneko geroago, nazioarteko jauzia planteatzen dute.